Padomi ceļotājiem

Mīļie celotāji,
Zemāk norādītā informācija palīdzēs Jums izvēlēties piemērotāko viesnīcu un numuru, iepazīstinās Jūs ar viesnīcu piedāvātajiem ēdināšanas tipiem un papildu pakalpojumiem. Bez tam, Jūs šeit atradīsiet svarīgu informāciju par lidojumiem.

  • Dodoties ceļojumā, ceļotājam līdzi jābūt sekojošiem dokumentiem: derīgs personu apliecinošs dokuments, biļetes, vīza, apdrošināšanas polise un / vai citi dokumenti, kas nepieciešami attiecīgā ceļojuma laikā. Tūroperators Coral Travel Latvia neatbild par ceļotājiem, kuriem nebūs atļauts doties ceļojumā, neatkarīgu no ceļojuma organizatora iemeslu dēļ. Vairāk informācijas par vīzām un pasēm Jūs atradīsiet šeit. (Vīzas un pases)
  • Ceļojuma līgumā un ceļojuma dokumentos (aviobiļetē) ir norādīti plānotie lidojumu laiki, tie var mainīties. Tāpēc pirms katra lidojuma, ne agrāk kā 24 stundas pirms izlidošanas, ir jānoprecizē izlidošanas laiks. Ja Jūs izlidojat no Latvijas informāciju Jums var sniegt tās aģentūras darbinieki, kurā Jūs iegādājāties ceļojumu / aviobiļeti, kā arī Jūs varat atrast informāciju mājas lapā www.coraltravel.lv, vai lidostas mājas lapā, no kuras plānojas izlidošana. Lidojuma laiks jāprecizē arī atgriežoties no ceļojuma. Informāciju par atgriešanās laiku Latvijā Jums sniegs Coral Travel Latvia pārstāvji valstī, kurā Jūs atpūšaties. Parasti informācija par izlidošanas laiku tiek sniegta vienu dienu pirms izlidošanas. Informāciju var atrast: uz informācijas stenda, Coral Travel Latvia mapē, kas atrodas viesnīcas reģistratūrā, vai speciāli ierādītā vietā viesnīcas teritorijā.
  • Ceļotājiem jāierodas lidostā ne vēlāk kā 2 stundas pirms izlidošanas, šis laiks ir nepieciešams, lai noformētu reģistrāciju. Pēc bagāžas reģistrācijas, tiek izsniegta iekāpšanas karte, uz kuras norādītas sēdvietas lidmašīnā. Tāpat arī iespējama Jūsu rokas bagāžas pārbaude.
  • Tūroperators Coral Travel Latvia nav atbildīgs par kavēšanos vai klienta neierašanos lidostā, ja tas nav noticis tūroperatora vainas dēļ. Lūdzu, ņemiet vērā, ka aviosabiedrībai ir tiesības atteikties uzņemt lidmašīnā pasažieri, kura garīgais vai fiziskais stāvoklis, tostarp atrašanās alkohola un narkotisko vielu reibuma stāvoklī, var būt bīstams viņam pašam, citiem pasažieriem, apkalpei vai īpašumam, kā arī iekāpšana var tikt atteikta citu iemeslu dēļ, kas norādīti aviosabiedrības pārvadāšanas noteikumos. Mēs lūdzam jūs lidmašīnas salonā izturēties atbildīgi un ievērot visas aviācijas drošības prasības. Mēs Jūs brīdinām, ka par noteikumu pārkāpumiem lidmašīnā likums paredz administratīvo atbildību, un zaudējumus, kas radušies aviopārvadātājam vai ceļojuma rīkotājam, ir pienākums atlīdzināt pasažierim, kurš nodarījis zaudējumus.
  • Lūdzam Jūs pirms ceļojuma parūpēties par savu personīgo un par savas ģimenes drošību. Tūroperators iesaka iegādāties medicīnisko apdrošināšanu, kas sedz neatliekamās medicīniskās palīdzības izmaksas ārzemēs un repatriāciju. Šāda veida apdrošināšana atlīdzina nepieciešamās medicīniskās palīdzības izmaksas, kā arī repatriācijas izmaksas. Tāpat arī iesakām iepazīties ar citiem apdrošināšanas veidiem, piemēram, ceļojuma atcelšanas apdrošināšanu, nokavēta savienotā reisa apdrošināšanu, nelaimes gadījumu apdrošināšanu u.c. Mēs iesakām rūpīgi izlasīt apdrošināšanas nosacījumus un izņēmumus, un izvēlēties sev piemērotāko apdrošināšanu.
  • Ja Jūs dodaties ceļojumā kopā ar nepilngadīgiem bērniem, jums jāievēro Ministru Kabineta noteikumi Nr.721 "Kārtība, kādā bērni šķērso valsts robežu" . Nepilngadīgam bērnam, kurš dodas ceļojumā, līdzi jābūt derīgai pasei vai ID kartei, kā arī citiem ceļošanas dokumentiem.
  • Uz Šengenas zonas valstīm bērns var izceļot patstāvīgi, t.i. bez vecāku vai viena no vecākiem pavadības. Šajā gadījumā bērnam līdzi ir jābūt derīgai pasei vai ID kartei.
  • Gadījumā, ja nepilngadīgs bērns dodas ceļojumā viens pats vai kopā ar pavadošo personu uz valstīm, kas atrodas ārpus Šengenas zonas, Latvijas robežkontroles punkta amatpersonām jāuzrāda vismaz viena no vecākiem ( Latvijas pilsoņa, Latvijas nepilsoņa, ES, EEZ vai Šveices pilsoņa vai bezvalstnieka, kam piešķirts bezvalstnieka statuss šajās valstīs) vai bērna aizbildņa notariāli apliecināta pilnvara bērna izceļošanai konkrētās personas pavadībā vai vai notariāli apliecināta piekrišana bērna patstāvīgai izceļošanai no Latvijas. Ja bērns izceļo aizbildņa pavadībā, - bāriņtiesas lēmums par aizbildnības nodibināšanu vai tā notariāli apliecināta kopija. Gadījumā, ja nepilngadīgs bērns atstāj valsti kopā ar pavadošo personu, piekrišanā jānorāda bērna un bērna pavadošās personas dati: vārds, uzvārds, dzimšanas gads vai personas kods, Lietuvas Republikas pilsoņa pases dati (numurs, dokumenta izdošanas datums, dokumenta izsniegšanas institūcija, derīguma termiņš). Ja bērna uzvārds nesakrīt ar viena no vecākiem uzvārdu, ar kuru bērns dodas uz ārvalsti, kas nav Šengenas zonas sastāvā, pēc Valsts robežsardzes dienesta amatpersonu pieprasījuma jāuzrāda bērna dzimšanas apliecība ( oriģināls vai notariāli apliecināta kopija). Sīkāka informācija par bērna izceļošanas nosacījumiem uz ārzemēm izvietota Latvijas Republikas Ārlietu ministrijas mājas lapā un Latvijas Republikas robežsardzēs mājas lapā
  • Ja grūtniecība norit bez komplikācijām, lidojums ir drošs un nerada problēmas. Tomēr visām grūtniecēm pirms lidojuma rezervēšanas ieteicams konsultēties ar ārstu. Grūtnieču drošībai un ērtībai lidojuma laikā tiek piemērotas šādas prasības: Bez medicīniskās izziņas lidojums parasti ir atļauts: 0–31 nedēļa vienaugļa grūtniecība / 0–27 nedēļa daudzaugļu grūtniecība; Medicīniskā izziņa jāuzrāda: 32–35 nedēļa vienaugļa grūtniecība / 28–32 nedēļa daudzaugļu grūtniecība; Lidojumi aizliegti: no 36 nedēļas vienaugļa grūtniecība / no 33 nedēļas daudzaugļu grūtniecība. Drošības apsvērumu dēļ grūtniecēm, kurām nav grūtniecības apliecības vai ārsta izziņas, kurā norādīts grūtniecības ilgums, var aizliegt iekāpt lidmašīnā, ja aviokompānijas darbiniekam rodas šaubas par grūtnieces lidojuma drošību un darbinieks uzskata, ka iespējams, grūtniecei būs nepieciešama papildu uzmanība.
    • Medicīniskajai izziņai jābūt izsniegtai ne agrāk kā 2 nedēļas pirms plānotā lidojuma, izziņā jābūt:
    • ārsta vai akušiera parakstam
    • izziņai jābūt izsniegtai un parakstītai uz klīnikas/slimnīcas veidlapas
    • norādei par vienaugļa vai daudzaugļu grūtniecību
    • norādei par grūtniecības nedēļu un plānoto dzemdību datumu
    • norādei par to, ka pasažieris drīkst lidot
    • Medicīniskajā izziņā sniegtajai informācijai jābūt pieejamai un saprotamai, izziņai jābūt angļu valodā. Pret izziņas formu nav īpašu prasību, izziņas veidlapai jāatbilst medicīnas iestādes noteiktajai formai. Pēc 28. grūtniecības nedēļas pasažieris ir pilnībā atbildīgs par jebkādām sekām, kas rodas lidojuma laikā. Pirmajās 7 dienās pēc bērna piedzimšanas lidojumi sievietēm ir aizliegti. Noteikumi par grūtnieču pārvadāšanu dažādās aviokompānijās ir individuāli, un var atšķirties no iepriekšminētā. Katrā konkrētā gadījumā pirms ceļojuma iegādes ieteicams precizēt grūtnieču pārvadāšanas noteikumus savā ceļojumu aģentūrā.
  • Par zīdaini tiek uzskatīts bērns, kurš lidojuma dienā ir jaunāks par 2 gadiem. Zīdaiņiem netiek piešķirta atsevišķa sēdvieta, lidmašīnas salonā viņi var sēdēt klēpī pieaugušam pasažierim. Lidot ar pieaugušo pasažieri var tikai viens zīdainis. Maksimālais zīdaiņu skaits lidmašīnā ir ierobežots un atkarīgs no skābekļa masku, zīdaiņu glābšanas vestu un zīdaiņu drošības jostu standarta skaita. Sēdēt kopā ar zīdaiņiem ir atļauts tikai īpaši noteiktās vietās ar pieaugušo, kurš ir vecāks par 16 gadiem, un ir jāizmanto īpaša drošības josta zīdainim. Zīdainim, kuram lidojuma laikā paliek 2 gadi, jāpērk atsevišķa bērnu biļete ar atsevišķu sēdvietu. Personas, kas ceļo ar zīdaiņiem, var ienest lidmašīnas salonā pamatotu daudzumu šķidruma (piemēram, bērnu pārtiku, želeju, pienu), taču atcerieties, ka kontroles punktos kontroles amatpersonas var lūgt uzrādīt šķidrumu. Tāpat kā jebkuram pasažierim, arī zīdainim ir nepieciešams derīgs personu apliecinošs dokuments un citi ceļošanas dokumenti. Zīdaiņiem nav atļauta rokas bagāža. Viņiem ir tiesības pārvadāt vienu reģistrētās bagāžas vienību līdz 10 kg un vienus saliekamos ratiņus vai bērnu krēsliņu zīdainim. Pieaugušajam pasažierim pieļaujamais bagāžas svars nemainās
  • Personām ar kustību traucējumiem, kurām lidojuma laikā, kā arī transfēra laikā no viesnīcas / uz viesnīcu var būt nepieciešama īpaša palīdzība, pirms Organizētā ceļojuma līguma parakstīšanas ir pienākums sazināties un vienoties ar apkalpojošo pārvadātāju vai ceļojumu rīkotāju par vietu apstiprināšanu lidmašīnas salonā. Personām ar īpašām vajadzībām, sirds elektrokardiostimulatoru, elpošanas aparātu, kā arī personām ar sirds slimībām, personām, kas gatavojas operācijai u.t.t., pirms Organizētā ceļojuma līguma parakstīšanas ir pienākums konsultēties ar ārstiem un saņemt viņu atļauju vai ieteikumus par ceļojumu un iespējamo risku novērtējumu ceļojuma laikā. Nesaņemot brīdinājumu par veselības stāvokli vai iespējamiem riskiem, kā arī pārvadājumu pakalpojumu nesaskaņošanas gadījumā ar apkalpojošo pārvadātāju vai ceļojuma rīkotāju, pārvadātājam, kurš veic pārvadājumus, ir tiesības atteikt šāda pasažiera pārvadāšanu, un visi iespējamie šādas uzvedības riski un sekas gulstas uz ceļotāju. Pasažieri, kuri lidojuma laikā nespēj parūpēties par sevi, var lidot tikai vesela pieauguša cilvēka pavadībā. Visiem pasažieriem ar īpašām vajadzībām jāsēž normālos lidmašīnas sēdekļos ar paceltu atzveltni. Lidojuma laikā stjuartēm ir aizliegts palīdzēt pasažieriem ēst, kā arī palīdzēt pasažieriem uzturēt personīgo higiēnu. Stjuartēm ir aizliegts pacelt un pārvadāt pasažierus.
  • Lidojuma laikā pasažieriem tiek dota iespēja iegādāties ēdienus un dzērienus no speciālas ēdienkartes.
  • Bezmaksas bagāžas atļautais svars ir atkarīgs no apkalpojošās aviosabiedrības noteikumiem un ir norādīts ceļošanas dokumentos. Detalizētāku informāciju par reģistrēto bagāžu un rokas bagāžu varat atrast aviopārvadātāja noteikumos un Coral Travel Latvia mājas lapā www.coraltravel.lv, izvēloties aviosabiedrību, kas izpilda Jūsu lidojumu. Ja reģistrējoties lidojumam, jūsu bagāžas svars pārsniedz pieļaujamo, jums papildus jāmaksā par katru liekā svara kilogramu. Reģistrētajā bagāžā nedrīkst būt saplīstoši priekšmeti, pārtika, kas ātri bojājas, nauda, rotaslietas, vērtspapīri, tirdzniecības un personas dokumenti u.t.t. Lidmašīnas salonā aizliegts ienest ieročus, to kopijas, nažus (tostarp suvenīru), manikīra piederumus, šķēres, un citas lietas ar asiem galiem vai malām, kā arī bīstama izskata priekšmetus.
  • Lidojuma laikā nozaudētas, iznīcinātas, sabojātas vai bojātas reģistrētās bagāžas gadījumā pretenzijas tiek iesniegtas pārvadātājam ne vēlāk kā 7 dienu laikā no reģistrētās bagāžas saņemšanas dienas vai dienas, kad bagāža bija jāsaņem. Aizpildītā veidlapa Property Irregularity Report (PIR) tiek iesniegta aviosabiedrības pārstāvniecībā. Ja bagāža tiek piegādāta ar kavēšanos, pretenzijas aviopārvadātājam jāiesniedz ne vēlāk kā 21 dienas laikā no reģistrētās bagāžas saņemšanas. Apstiprinātajos aviopārvadātāja noteikumos var būt noteikti citi termiņi un nosacījumi pretenziju iesniegšanai. Tādā gadījumā pasažierim jāievēro aviopārvadātāja noteikumi.
  • 2006. gada 6. novembrī visās ES un Norvēģijas, Islandes un Šveices lidostās stājās spēkā noteikumi, kas ierobežo šķidruma daudzumu, ko var iznest cauri drošības kontrolpunktiem. Noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas izlido no ES lidostām uz visām galamērķa lidostām. Rokas bagāžā atļauts pārvadāt tikai nelielu daudzumu šķidruma. Šķidrumiem jābūt dažādos iepakojumos ar tilpumu ne vairāk kā 100 ml. Šķidrumu iepakojumi jāievieto vienā caurspīdīgā, atkārtoti aizveramā plastmasas maisiņā, kura kopējais tilpums nepārsniedz 1 litru; vienam pasažierim ir atļauts pārvadāt 1 šādu maisiņu.
  • Nestandarta bagāža ir dažāds sporta aprīkojums, slēpošanas inventārs, ūdens sporta inventārs, mūzikas instrumenti, mājdzīvnieki u.t.t. Īpaši noteikumi attiecas uz nestandarta bagāžas pārvadāšanu, par nestandarta bagāžas pārvadāšanu tiek iekasēta arī atsevišķa maksa. Ja vēlaties pārvadāt nestandarta bagāžu (īpašu aprīkojumu), lūdzam iepriekš informēt savu ceļojumu aģentūru. Ceļojumu aģentūrai jāsniedz informācija par iespējamās bagāžas izmēru un jāsaņem apstiprinājums. Īpašajam aprīkojumam jābūt pienācīgi iesaiņotam un sagatavotam transportēšanai. Aviosabiedrība var atteikties pārvadāt īpašo aprīkojumu, ja tas nav pienācīgi iesaiņots.
  • Latvijas Republikā un citās Eiropas Savienības valstīs ir aizliegts ievest šādus dzīvniekus, augus un to izstrādājumus: ziloņkaulu un dažādus ziloņkaula izstrādājumus, dzīvnieku vilnu un kaulu daļas; tradicionālos austrumu medicīnas preparātus (ķīniešu, indiešu, taizemiešu u.c.), kuru sastāvā norādīti savvaļas dzīvnieki un apdraudētu sugu augi; suvenīrus un citus produktus no jūras bruņurupuču čaulas vai gaļas, piemēram, galantērijas izstrādājumus un konservus; lielo savvaļas kaķu dzimtas (tīģeru, lauvu, leopardu, Eiropas lūšu utt.) un lāču ādas, kā arī citus izstrādājumus, kas izgatavoti no šo dzīvnieku ādām vai citām ķermeņa daļām. Citus savvaļas dzīvniekus un augus, to daļas un to izstrādājumus atļauts ievest / izvest tikai uzrādot CITES atļauju muitniekam (ieskaitot tos gadījumus, kad prece iegādāta oficiālās tirdzniecības vietā). Atļaujas uzrādīšana nav nepieciešama ievedot / izvedot melnos ikrus (ne vairāk kā 250 g uz vienu cilvēku), Cactaceae spp. stiebrus (mūzikas instrumenti, kas izgatavoti no kaktusa, reinstiks) (ne vairāk kā 3 gabali vienai personai). Ja iepriekš minētie priekšmeti tiek ievsti / izvesti, pārkāpjot CITES konvenciju un to īstenojošās Padomes Regulas (EK) Nr. 338/97 prasības par savvaļas faunas un floras sugu aizsardzību, kontrolējot to tirdzniecību, priekšmetus var aizturēt, atgriezt valstī, no kuras tie tika izvesti, vai konfiscēt. Jāatzīmē, ka Latvijas Republikā CITES atļaujas izsniedz Latvijas Republikas Dabas aizsardzības pārvalde. Sīkāka informācija atrodama Latvijas Republikas Dabas aizsardzības pārvaldes mājas lapā, Latvijas Republikas Valsts Ieņēmumu Dienesta mājas lapā sadaļā muita, CITES konvencijas vietnē
  • Pirms ceļojuma ieteicams painteresēties par infekcijas slimību profilaksi atpūtas valstī. Vakcinācija ir viens no efektīvākajiem profilakses pasākumiem pret infekcijas slimībām. Pietiekama imunitāte veidojas tikai pēc noteikta laika pēc vakcinācijas. Imunitātes veidošanās periods ir atkarīgs no: slimības, pret kuru tiek veikta vakcinācija; nepieciešamo vakcināciju skaits; iepriekšēja vakcinācija pret to pašu slimību. Tāpēc par vakcināciju jums vajadzētu sazināties ar ārstu 4-6 nedēļas pirms ceļojuma sākuma. Vakcinēties ieteicams, ņemot vērā šādu informāciju: uz kuru valsti ceļojums plānots, brauciena ilgums, dzīves apstākļi valstī, uz kuru plānots ceļojums, ceļotāja vecums, veselības stāvoklis, iepriekšējas vakcinācijas, vakcinācijas izmaksas. Informācija par ceļotāju vakcināciju un profilaktisko vakcināciju, dodoties uz konkrētām valstīm, atrodama Slimību profilakses un kontroles centra mājas lapā https://www.spkc.gov.lv/lv/jaunums/informacija-celotajiem-par-poliomielitu-un-ieteikumi-vakcinacijai
  • Aviopārvadājums notiek saskaņā ar aviopārvadātāja noteikumiem. Ar noteikumiem var iepazīties aviosabiedrības mājas lapā, kas izpilda reisu.
  • Eiropas Savienības dalībvalstu civilās aviācijas iestādes pārbauda lidmašīnas stāvokli, kas lido uz un no Eiropas Savienības lidostām. ES sarakstā ir iekļautas aviosabiedrības, kas neatbilst obligātajām tehniskajām prasībām, kas noteiktas saskaņā ar piemērojamiem starptautiskajiem drošības standartiem.
  • Tūroperators Coral Travel Latvia piedāvā transfēra pakalpojumus maršrutā lidosta - viesnīca un/vai viesnīca - lidosta. Ceļotāji var iegādāties grupas transfēra pakalpojumus (transfērs ar autobusu saskaņā ar sastādīto tūristu nogādāšanas viesnīcā maršrutu (atgriežoties - paņemšanas no viesnīcas)) vai individuālā transfēra pakalpojumus (ar autobusu, mikroautobusu vai vieglo automašīnu). Ne mazāk kā 24 stundas pirms lidojuma ir obligāti jāprecizē izlidošanas laiks un datums. Informāciju Jūs varat atrast uz informācijas stenda, kā arī varat sazināties ar organizatora pārstāvi.
  • Kad ieradīsieties atpūtas valstī, jūs sagaidīs organizatora pārstāvji, viņi jums parādīs autobusu, kas aizvedīs jūs uz izvēlēto viesnīcu. Lidostā vai transfēra laikā jums tiks sniegta sākotnējā informācija par tikšanos ar mūsu pārstāvjiem viesnīcā, kuras laikā jūs iepazīstinās ar viesnīcas infrastruktūru, maksas / bezmaksas pakalpojumiem. Jums tiks sniegta arī informācija par atpūtas valsti, iespējamām izglītojošām un izklaidējošām ekskursijām. Mēs iesakām ierasties uz tikšanos ar mūsu pārstāvi - tas palīdzēs izvairīties no pārpratumiem uzturēšanās laikā. Izlidošanas dienā organizatora pārstāvis jūs pavadīs līdz lidostai.
  • Informatīvās tikšanās laikā mūsu pārstāvji sniegs informāciju par iespējām pavadīt brīvo laiku un piedāvās ekskursijas atpūtas valstī, kā arī sniegs visu būtisko informāciju par piedāvāto ekskursiju ilgumu, programmu un cenu. Visas ekskursijas organizē Coral Travel Latvia partneri galamērķa valstī, atkarībā no valsts, uz kuru Jūs dodaties. Tūroperators Coral Travel Latvia nenes atbildību par ekskursiju norisi un to drošību, kad tās ir iegādātas pie citiem ekskursiju braucienu organizatoriem.
  • Katrā valstī viesnīcas tiek klasificētas atbilstoši valsts noteiktajiem standartiem un kritērijiem. Visbiežāk ir piecas viesnīcu kategorijas (kategorijas apzīmē ar simboliem no viens līdz pieci). www.coraltravel.lv mājas lapā publicētajos aprakstos Jūs atradīsiet viesnīcas oficiālo kategoriju - tā ir norādīta saskaņā ar valstī spēkā esošo oficiālo klasifikācijas sistēmu. Lūdzam ņemt vērā to, ka katra valsts piešķir viesnīcām noteiktas kategorijas (zvaigznes, atslēgas, kategoriju burtu apzīmējumus) saskaņā ar kritērijiem, ko noteikusi valsts kompetentā valdības aģentūra. Ja viesnīcai nav piešķirta oficiāla kategorija, tas ir norādīts tīmekļa vietnes aprakstos un organizētā tūrisma ceļojuma līgumā. Jūsu ērtībām tūrisma operators papildus sniedz savu subjektīvo viedokli / vērtējumu par viesnīcas kategoriju, ņemot vērā viesnīcas stāvokli, teritorijas lielumu, sniegto pakalpojumu klāstu, tūristu atsauksmes un citu informāciju.
  • Reģistrēšanās laiks var svārstīties no 14:00 līdz 18:00. Izrakstoties, jums jāatbrīvo numurs un jāapmaksā rēķini līdz 10:00 – 12:00. Šis noteikums ir spēkā neatkarīgi no tā, ka jūsu ierašanās laiks viesnīcā ir agrāks par 14:00 – 18:00, un izbraukšana no viesnīcas tiek plānota vēlāk kā 10:00 – 12:00. Ja ir tāda iespēja, izrakstīšanās laiku no numura var pagarināt, taču parasti ceļotājam par šādu pakalpojumu ir jāmaksā viesnīcas administrācijai fiksēta maksa, informāciju par to var iepriekš iegūt viesnīcas reģistratūrā.
  • Ierašanās dienā tūristi tiek izmitināti brīvajos pasūtītā tipa numuros pēc viesnīcas ieskatiem.
  • Lūgumi izmitināties īpašos numuros, piemēram, ar vienu divguļamo vai divām vienguļamajām gultām, blakus esošos numuros, noteiktā korpusā / noteiktā viesnīcas stāvā utt., tiek uzskatīti par tūrista papildu lūgumiem un nav saistoši ceļojumu rīkotājam un viesnīcai. Šādi lūgumi tiks izpildīti tikai tad, ja būs tāda iespēja.
  • Lūdzam ņemt vērā: numuru fotoattēli, kas ievietoti viesnīcu aprakstos mājas lapā www.coraltravel.lv, ir tikai paraugi. Tas nozīmē, ka ne katrs viesnīcas numurs izskatās tā kā fotoattēlā attēlotais numurs (var atšķirties interjers, izmērs, telpas izkārtojums u. tml.).
  • Viesnīcās var būt standarta divvietīgie vai vienvietīgie numuri, apartamenti (numurs, kas sastāv no atsevišķas viesistabas un guļamistabas, numurā var būt arī neliela virtuve), studijas (numuri, kas sastāv no istabas un neliela gaiteņa, kā arī numurā var būt neliela virtuve) u.c. Viena tipa numuri katrā viesnīcā var būt atšķirīgi, konkrētu informāciju par numuru tipiem var atrast mājas lapā www.coraltravel.lv. Jāpatur prātā, ka numuros un apartamentos, kas sastāv no vairākām daļām (piemēram, guļamistaba un viesistaba), atsevišķas zonas ne vienmēr ir atdalītas ar starpsienām un durvīm. Viesnīcas aprakstā norādītajā numura kopējā platībā ietilpst guļamistabas, vannas istabas un balkona vai terases platība.
  • Divvietīgajā viesnīcas numurā, atkarībā no viesnīcas interjera, var būt divguļamā gulta vai divas atsevišķas gultas. Ja ceļotājs rezervē vietu trešajam un ceturtajam viesim standarta divvietīgajā numurā, pēc viesnīcas administrācijas ieskatiem istabā tiek uzstādīts papildu aprīkojums gulēšanai (piemēram, saliekamā gulta, dīvāns vai atzveltnes krēsls), uz kura miega komforts var būt zemāks nekā parastajā standarta gultā, jo tas var būt šaurāks un / vai īsāks par parasto standarta gultu.
  • Reģistrēšanās laikā viesnīcas administrācija var pieprasīt apmaksāt kūrorta nodokli, kura apmēru nosaka kūrorta pašvaldības kompetentās iestādes. Dažās viesnīcās, apartamentos administrācija var pieprasīt atstāt drošības depozītu (ar kredītkarti vai skaidrā naudā, atkarībā no viesnīcas noteikumiem), ja viesnīcas, apartamenta inventārs netiek bojāts, depozīts tiek atgriezts izrakstīšanās dienā.

    • Nodokļa summa par diennakti (par numuru):
    • 1-2*- 1.50€
    • 3* - 3.00€
    • 4* - 7.00€
    • 5* - 10.00€
  • Apartamenti - no 0.25 EUR līdz 1.00 EUR
  • Lūdzam ņemt vērā: informācija par viesnīcām un viesnīcu sniegtajiem pakalpojumiem sākot no ceļojuma iegādes brīža līdz izlidošanai var mainīties. Jaunā, aktuālā informācija par viesnīcas infrastruktūras izmaiņām atrodama vietnē www.coraltravel.lv. Viesnīcas piedāvāto pakalpojumu klāsts ir atkarīgs no sezonas, tāpēc mēs ceram uz Jūsu sapratni. Sezonas sākums / beigas dažādās valstīs ir atšķirīgs. Atkarībā no laika apstākļiem un viesu skaita, viesnīca var nesniegt dažus no viesnīcas aprakstā norādītajiem pakalpojumiem (piemēram, daži restorāni un / vai brīvdabas bāri, āra baseini, ūdens slidkalniņi var nedarboties, var tikt veikti viesnīcas teritorijas un pludmales labiekārtošanas darbi, netiek rīkoti izklaides pasākumi u. tml.), kuru apjomu nosaka viesnīcas administrācija (pēc saviem ieskatiem). Uzmanību! Ceļotājiem ar īpašām vajadzībām un kustību traucējumiem pirms līguma parakstīšanas mēs iesakām ceļojumu aģentūrā vai pie tūroperatora pārbaudīt, vai konkrētā viesnīca spēs nodrošināt atbilstošus atpūtas apstākļus un vai tā ir piemērota cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Viesnīcas numuru tipi
  • Viesnīcu numuri ir dažādi, galvenie viesnīcu numuru parametri tiek apzīmēti ar speciāliem saīsinājumiem: Divvietīgs (DBL) – divvietīgs numurs ar vienu divguļamo vai divām atsevišķām vienguļamām gultām. Divvietīgs ar vienu vai divām papildu gultām (DBL+EXB) – divvietīgs numurs ar vienu divguļamo gultu (vai divām vienguļamām) un vienu (vai divām) papildu vienguļamo gultu (tā var būt saliekamā gulta, dīvāns, saliekamais krēsls - gulta vai cits miegam paredzēts aprīkojums). Papildu gulta bieži mēdz būt īsāka / šaurāka nekā standarta. Vienvietīgs (SGL) – vienvietīgs numurs. Visbiežāk tas ir parasts divvietīgs numurs ar divām atsevišķām gultām vai vienu lielu gultu, kurā izmitina vienu cilvēku.
  • Promo – jebkura tipa numurs rezervētajā viesnīcā. Precīzu numura tipu varēs uzzināt tikai pēc izmitināšanās viesnīcā. Numura tips tiek piešķirts pēc administrācijas ieskatiem.
  • Economy Room – jebkura tipa ekonomiskās klases numurs rezervētajā viesnīcā. Parasti visvienkāršākais no viesnīcas numuriem. Numurs tiek piešķirts pēc administrācijas ieskatiem pēc ierašanās viesnīcā.
  • Standard Room – visparastākais numurs. Numurā noteikti būs gultas un vannas istaba, interjers un tehniskie parametri atkarīgi no viesnīcas līmeņa.
  • Family Room – ģimenes numurs, divas atsevišķas istabas, katrā no istabām parasti ir divas gultas (bērnu istabā gulta var būt divstāvu). Pirms rezervācijas ir vērts precizēt, vai istabas ir atdalītas ar durvīm vai tā ir viena telpa bez starpsienām. Parasti šāds numurs maksā par 30 procentiem vairāk, nekā standarta numurs, kurā tiek ieliktas divas papildu gultas.
  • Suite – plašs divistabu numurs (lai gan, istabas var būt atdalītas viena no otras tikai simboliski - ar arku),
  • Villa – atsevišķa 3-6 istabu mājiņa, viena vai divu stāvu, ar lielu viesistabu, lieliski aprīkotām guļamistabām un vairākām vannas istabām. Iespējams atsevišķs baseins, dažreiz viens baseins var būt uz vairākām villām. Labās pieczvaigžņu viesnīcās viesiem, kas dzīvo villās, paredzēts atsevišķs restorāns, klienti var izmantot personīgos elektromobīļus, un dažreiz arī personīgā sulaiņa pakalpojumus. Uz VIP pludmalēm katru pusstundu tiek atnesti augļi, šampanietis, dvieļi. Par villu būs jāsamaksā trīs reizes dārgāk nekā par vienu vai vairākiem standarta numuriem (atkarībā no villā izmitināmo viesu skaita).
  • Apartamenti – parasts dzīvokļa tipa numurs: viena līdz trīs guļamistabas, atsevišķa viesistaba, apvienota ar virtuvi, vannas istaba. Vienā guļamistabā parasti var izvietoties 2 cilvēki. Interjers, tehniskie parametri un virtuves aprīkojums atkarīgs no viesnīcas līmeņa.
  • Studio (studija) – standarta tipa numurs, sadalīts divās zonās: guļamistaba un viesistaba, apvienota ar virtuves stūrīti. Atkarībā no viesnīcas, virtuvē var būt pieejami trauki un galda piederumi.
    Skats uz jūru (Sea View/Side Sea View):
  • Skats uz jūru – viesnīcas numurs ar skatu uz jūru. Jāņem vērā, ka skats var būt frontāls vai sānu (daļējs), ja viesnīca izvietota pret jūru ar sāniem. Par numuru ar skatu uz jūru parasti tiek ņemta papildus maksa.
  • Sānu skats – viesnīcas numurs ar sānu skatu uz jūras pusi.

  • Skats uz dārzu (Land View/Pool View):
  • Skats uz dārzu – viesnīcas numurs ar skatu uz dārzu vai viesnīcas zaļo teritoriju. Jāņem vērā, ka pa logu var būt redzama iela, dažreiz viesnīcas administrācija, parasti tā apzīmē numurus, kuru logi iziet uz pretējo pusi no jūras.
  • Skats uz kalniem – viesnīcas numurs ar skatu uz kalniem. Jāņem vērā, ka pa logu var būt redzamas tikai kalnu aprises, tieša skata uz kalniem var nebūt. Numurs var būt lētāks, nekā numurs ar skatu uz jūru, un bieži vien lētāks, nekā numurs ar skatu uz dārzu.
  • Skats uz baseinu – viesnīcas numurs ar skatu uz baseinu.
  • Skats uz ielu – viesnīcas numurs ar skatu uz ielu vai pagalmu.
  • Brokastis – brokastis, tēja, kafija, ūdens - bez maksas.
  • Brokastis un vakariņas – brokastis un vakariņas, bezmaksas dzērieni: kafija, tēja (vai citi atspirdzinošie dzērieni, ko piedāvā viesnīcas administrācija) brokastu laikā. Vakariņu laikā visi dzērieni ir par papildu samaksu.
  • Brokastis un vakariņas Plus – brokastis un vakariņas. Viesnīca pēc saviem ieskatiem var piedāvāt noteiktus papildu pakalpojumus vai atlaides. Parasti vietējie alkoholiskie un atspirdzinošie dzērieni brokastu un vakariņu laikā - bez maksas.
  • Full Board (FB), pilna pansija (trīsreizēja ēdināšana) – brokastis, bezmaksas dzērieni: kafija, tēja (vai citi atspirdzinošie dzērieni, ko piedāvā viesnīcas administrācija), pusdienas un vakariņas. Pusdienu un vakariņu laikā visi dzērieni par papildu samaksu.
  • Viss iekļauts (soft) – brokastis, pusdienas, vakariņas un noteiktā laikā dzērieni, kas izvēlēti pēc viesnīcas administrācijas ieskatiem.
  • Viss iekļauts (All Inclusive) – viss iekļauts: brokastis, pusdienas un vakariņas, vietējā ražojuma atspirdzinošie un alkoholiskie dzērieni (parasti no 10:00 līdz 22:00). Bāri, kuros var pasūtīt alkoholiskos dzērienus, tiek noteikti pēc administrācijas ieskatiem. Dažās viesnīcās kafiju, saldējumu, svaigi spiestas sulas var pasūtīt tikai par papildu samaksu.
  • Piezīme: katra viesnīca, kas piedāvā pakalpojumu "Viss iekļauts", patstāvīgi izlemj, kādi pakalpojumi ir iekļauti šajā paketē. Precīzu "Viss iekļauts" pakalpojumu aprakstu var saņemt pie viesnīcas administratora.
  • Atbilstoši "Viss iekļauts" sistēmai, visi dzērieni tiek servēti vienreizējai lietošanai (glāzēs). Ja Jūs vēlaties paņemt pudeli vīna vai tml., tad tas ir par papildu samaksu. Parasti brokastis, pusdienas un vakariņas tiek servētas pēc bufetes vai zviedru galda principa, bet dažreiz var tik servētas porcijās a la carte (pēc ēdienkartes).
  • Zviedru galds – ēdienu (bieži arī dzērienu) pasniegšanas veids, kas paredz viesu pašapkalpošanos: viesi paši sev uzliek ēdienus, salej atspirdzinošos un karstos dzērienus. Atkarībā no viesnīcas viesu skaita (parasti sezonas sākumā un beigās), zviedru galds var tikt aizstāts ar citiem apkalpošanas veidiem, piemēram, ēdieni var tikt pasniegti porcijās.
  • A la carte – ēdieni restorānā tiek pasniegti pēc ēdienkartes. Parasti viesnīcās ar a la carte restorāniem, vieta vakariņām (galdiņš) jāpasūta iepriekš (kā minimums vienu dienu iepriekš). Saskaņā ar viesnīcas administrācijas noteikumiem, ēdināšana a la carte restorānos var būt iekļauta numura cenā (piemēram, vienas vakariņas uzturēšanās laikā vai vakariņas par papildu samaksu). Ēdināšanas kārtību un ēdienkarti nosaka viesnīcas administrācija. Ja Jūs izbraucat no viesnīcas agri no rīta vai atgriežaties vēlu vakarā, agro brokastu un vēlo vakariņu jautājumā (atsevišķos gadījumos - par papildu samaksu) lūdzam griezties viesnīcas administrācijā. Agro brokastu un vēlo vakariņu pagatavošanas kārtība un ēdienkarte tiek noteikta pēc viesnīcas administrācijas ieskatiem. Augstāku kategoriju viesnīcās uz vakariņām aizliegts ierasties čībās, pludmales kostīmos, vīriešiem jābūt garajās biksēs.
  • Viesnīcās gaisa kondicionieri parasti darbojas saskaņā ar viesnīcas administrācijas noteiktiem grafikiem, atkarībā no laika apstākļiem, sezonalitātes utt. Jāatzīmē, ka gaisa kondicionieri varbūt darbināti tikai noteiktos viesnīcas administrācijas laikos. Laikā, kad viesnīcas numurā gaisa kondicionieris ir papildu maksu, tūristu var pieslēgt to saskaņojot ar viesnīcas administrāciju un veikt noteikto apmaksas apmēru. Viesnīcu gaisa kondicionieri var būt divu veidu: centrālie un lokālie. Centrālie gaisa kondicionieri parasti darbojas noteiktā sezonā (tos izslēdz sezonas sākumā un beigās, ja nepieciešams var ieslēgt par papildu samaksu). Centrālo gaisa kondicionieru darba laiku nosaka arī viesnīcas administrācija - tie darbojas vai nu visu diennakti, vai arī tiek ieslēgti noteiktā laikā vairākas stundas dienā vai naktī. Lokālais gaisa kondicionētājs ir ieslēgts un telpā tiek regulēts individuāli. Parasti gan centrālais, gan lokālie gaisa kondicionētājs automātiski izslēdzas, kad tūristi neatrodas telpā.
  • Pirms ceļojuma ieteicams apdrošināt savu veselību un uzmanīgi izlasīt apdrošināšanas polisē norādītos noteikumus. Ja iestājas apdrošināšanas gadījums, jums jāzvana uz apdrošināšanas polisē norādītajiem tālruņa numuriem un jāievēro saņemtie norādījumi (apdrošināšanas sabiedrība jūs nosūtīs uz medicīnas iestādi, ar kuru tā sadarbojas). Lūdzu, informējiet Coral Travel Latvia pārstāvi, ja iestājas apdrošināšanas gadījums. Ja jūs vēršaties viesnīcas reģistratūrā, jums jāzina, ka viesnīcas ārsts sniedz maksas pakalpojumus. Apdrošināšanas sabiedrība naudu jums varēs atgriezt tikai tad, ja Jūs paņemsiet visus ārsta izsniegtos izrakstus par sniegtajiem pakalpojumiem un citus dokumentus (nosacījumi ir norādīti apdrošināšanas polisē): čeks, izraksts par slimības diagnozi, kas apstiprināts ar ārsta zīmogu un parakstu, izziņai jābūt izsniegtai uz ārsta veidlapas.
  • Visiem ceļotājiem mēs iesakām ceļojuma laikā veikt visus nepieciešamos drošības pasākumus, lai pasargātu savu īpašumu no zādzībām.Brauciena laikā jābūt piesardzīgiem un uzmanīgiem un arī apdrošināt savu ceļojumu un bagāžu.Mēs iesakām vienmēr izmantot viesnīcas seifu, glabāt seifā pasi, naudu un citas vērtslietas. Ja atstājat numurā vērtīgas lietas, iesakām tās ievietot slēdzamā čemodānā vai ceļojuma somā.Saskaņā ar daudzu valstu likumiem, viesnīca nav atbildīga par numurā atstātajām vērtīgajām mantam. Ceļotājiem, kuri dodas ekskursijās, mēs iesakām neatstāt savas mantas autobusā, jo parasti ne pārvadātājs, ne ceļojumu organizators neatbild par autobusā bez uzraudzības atstātām mantām.Ekskursiju laikā, lūdzam vērtīgas mantas, dokumentus un naudu turēt pie sevis un it īpaši vietās, kur ir daudz cilvēku. Neatstājiet savas mantas bez uzraudzības! Ceļotājiem, kuri dodas ekskursijās, mēs iesakām neatstāt savas mantas autobusā, jo parasti ne pārvadātājs, ne ceļojumu organizators neatbild par autobusā bez uzraudzības atstātām mantām. Ekskursiju laikā, lūdzam vērtīgas lietas, dokumentus un naudu turēt pie sevis un uzmanīt, it īpaši vietās, kur ir daudz cilvēku. Neatstājiet mantas bez uzraudzības.
  • Zādzības gadījumā ,lūdzam nekavējoties ziņot par notikušo tūroperatora pārstāvim, apdrošināšanas sabiedrībai pa apdrošināšanas polisē norādīto tālruņa numuru (ja esat iegādājies apdrošināšanu), un sazināties ar policiju.
  • Ja ceļojuma laikā Jūs atklājat, ka līgumā noteiktie pakalpojumi netiek sniegti vai tiek sniegti neatbilstošā veidā, pretenzijas bez nepamatotas kavēšanās nekavējoties jāiesniedz ceļojuma organizatora pārstāvim. Ja pārstāvis neveic nekādas darbības, Jums jāiesniedz sūdzība rakstiskā veidā vai ar uzticama datu nesēja palīdzību tūrisma operatora vietējam pārstāvim, kontaktcentram vai citam dienestam, bet, ja tādu nav, - tūrisma operatoram. Mēs esam pārliecināti, ka radušās problēmas uz vietas var nokārtot un atrisināt ātrāk. Ja ceļojuma laikā trūkumi netika novērsti, pēc atgriešanās bez nepamatotas kavēšanās Jūs pretenziju rakstveidā brīvā formā varat iesniegt: 1) CORAL TRAVEL Latvia SIA juridiskajā adresē: Vienības gatve 109, Rīga, LV-1058, Latvija; 2) nosūtot uz e-pastu celojumi@coraltravel.lv vai 3) tirdzniecības vietā, kur tika noslēgts līgums, piemēram, pie Tūrisma Operatora aģenta. Pretenzijas, kas tiek iesniegtas/nosūtītas uz citām adresēm, netiks izskatītas un Tūristam nav tiesību celt pretenzijas par sūdzību neizskatīšanu.
  • Kopā ar pretenziju jāiesniedz parakstīto ceļošanas dokumentu kopijas un līgums par ceļojuma pakalpojumu sniegšanu, kā arī citi pieejamie dokumenti un/vai pierādījumi, kas apstiprina pretenzijas pamatotību. Gadījumā, ja pretenzija tiek iesniegta pa e-pastu, obligāti jānorāda pretenzijas iesniedzēja (pretenzijas iesniedzēju) kontaktinformācija, pretenzija jāparaksta un jāieskenē vai jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu. Ceļojuma organizatoram, saņemot pretenziju, kurai ir formāli un saturiski trūkumi (nav paraksta, iesniegusi persona, kas nav pilnvarota, nav pierādījumu, lai pamatotu pretenziju u.tml), ir tiesības sazināties ar ceļotāju/-iem un lūgt nodrošināt pierādījumus, kas nepieciešami, lai izskatītu pretenziju, vai lai labotu citus trūkumus. Šādā situācijā argumentētas rakstiskas atbildes sniegšanas termiņš tiek skaitīts no dienas, kad saņemts norādītā dokumenta un/vai formas trūkumu labojums. Ceļojuma organizatoram 14 darba dienu laikā no pretenzijas saņemšanas dienas ir jāatbild uz pretenziju rakstiskā veidā vai izmantojot e-pastu. Ceļojuma organizatoram ir tiesības pagarināt pretenzijas izskatīšanas termiņu, bet ne ilgāk kā par 14 darba dienām, ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams sniegt pamatotu rakstisku atbildi uz pretenziju, jo nav saņēmti pierādījumi no faktiskajiem pakalpojumu piegādātājiem vai trešajām personām, kas nepieciešami pamatotas rakstiskas atbildes sniegšanai vai citi svarīgi apstākļi. Ceļotājiem par to tiek paziņots, izmantojot uzticamu datu nesēju.
  • Strīdu ārpustiesas izšķiršana par līguma nepienācīgu izpildi vai neizpildi izskatāmi Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma noteiktajā kārtībā - Patērētāju Tiesību Aizsardzības Centrā (Patērētāju strīdu risināšanas komisijā), kas atrodas: adrese: Brivibas iela 55, Rīga, LV-1010, Latvija; e-pasta adrese: ptac@ptac.gov.lv; tīmekļa vietne: http://www.ptac.gov.lv; tālrunis +371 67388624; fakss: 67388634. Pieteikumu var aizpildīt elektroniski, izmantojot elektronisko Strīdu izšķiršanas platformu (SIT): http://ec.europa.eu/odr/. Ceļotāja vēršanās iestādē, kas izskata strīdus attiecībā uz patērētāju tiesībām, neliedz Tūristam tiesības vērsties Latvijas Republikas tiesā saskaņa ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem ar lūgumu par strīda izskatīšanu pēc būtības
    SIA Coral Travel Latvia
    Reģistrācijas numurs 40203293469
    Vienības iela 109, Rīga, LV-1058 T/C Rīga Plaza
    www.coraltravel.lv
    Tālr. +37120370375
    e-pasts: celojumi@coraltravel.lv

    Pateicamies Jums par to, ka Jūs izvēlaties mūs par sava ceļojuma partneri.
    Novēlam Jums patīkamu atpūtu!